Director Web Gratuit CMS - Adauga site-uri, articole

Cont Utilizator

PUBLICITATE

Cautare in director

Statistici

  • Site-uri active: 11780
  • Site-uri propuse: 673
  • Site-uri adaugate astazi: 4
  • Articole: 148
  • Categorii: 28
  • Subcategorii: 124

Linkuri partenere

Autor: Babu Alina - Data adaugarii: June 05, 2011 09:41:22 PM

Anvelope mai late vara sau nu?

Categoria: Auto/Moto: Piese / Accesorii auto

O intrebare la care multi soferi isi da cu parerea incercand sa explice de ce e mai bine sau de ce nu e bine ca pe perioada verii sa folosesti anvelope mai late. Adevarul este ca folosirea unor anvelope mai late pe timpul verii poate avea atat avantaje cat si dezavantaje, totul depinde de tipul masinii si caracteristicile acesteia dar si de drumurile ce urmeaza a fi parcurse cu astfel de anvelope. Avantajele folosirii unor anvelope mai late vara sunt: • stabilitatea marita a masinii (se simte cel mai bine in viraje) • cresterea eficientii franerii • o aderenta mai buna • o acceleratie mai buna • un demaraj mai bun Dezavantajele folosirii unor anvelope mai late pet imp de vara: • cresterea consumului de combustibil (nu foarte mult - 0,5 - 1 L/100Km) • resimtirea mai “dura” a denivelarilor si gropilor de pe sosea • unele piese se uzeaza mai repede (franele, suspensiile, etc.) Nu e nici un secret faptul ca drumurile tarii noastre sunt aproape impracticabile iar montarea unor anvelope de vara mai late devine un act de curaj insa cum am spus si la inceput, depinde de tipul masinii si de drumurile ce urmeaza sa le strabata aceasta in perioada cand va avea montate "gumele" late. De ce cauciucurile mai late sunt bune vara si nu iarna? O alta intrebare ce da batai de cap soferilor. Raspunsul totusi este unul cat se poate de simplu si de logic. Atata timp cat cauciucurile late cresc aderenta multi ar fi tentati sa opteze pentru acest tip de anvelope pe timpul iernii insa ar fi gresit pentru ca iarna in conditii de zapada pe carosabil ai nevoie ca rotile sa nu patineze ori sa ramana impotmolite iar pentru ca sa nu se intample aceste lucruri ai nevoie de o forta mai mare de apasare pe suprafata anvelopei pentru a creste aderenta iar acest lucru e posibil doar daca ai anvelope mai inguste, cu anvelopele late se intampla exact invers in aceste conditii pentru ca suprafata de apasare este mai mare astfel scazand aderenta. Paradoxal, ambele tipuri de anvelope au acelasi scop (marirea aderentei) insa in conditii diferite. In concluzie, daca vrei sa mergi pe un drum uscat si fara denivelari ori gropi prea mari sau prea multe si asta vara cu siguranta s-ar potrivi mai bine o pereche de"gume" late pentru a obtine avantajele enumerate mai sus insa daca drumul pe care urmeaza sa mergi este unul acoperit cu zapada (conditii de iarna) ar trebui sa ai masina incaltata cu "gume" inguste.

Voturi:

Trebuie sa fiti logat pentru a vota.
Media voturilor: ( votes)

Comentarii:

Nu exista comentarii.

Trebuie sa fiti logat pentru a posta un comentariu.






RESURSE UTILE


Tipar, tipografie, editare, grafica, prepress, print digital